peterjacqueline.reismee.nl

denver-durango-silverton

Hey All

Alleerst bedankt voor jullie leuke reakties, heel leuk voor ons om te lezen.

Na 2 uurtjes vliegen aangekomen in Denver. Eerst de auto opgehaald (wat een gave auto),

en uitgezocht hoe alles werkt en met welk knopje het dak open gaat. Dit is toch even zoeken....

En daarna... onderweg naar Red Rocks wat een gave plek!!!! Dat was toch wel even een emotioneel moment zeker omdat ook Adam Clayton van U2 er was. Vreselijke spierpijn opgelopen van die 193 treden op en neer lopen. Maar zeker de moeite waard. Wat zou het leuk zijn om hier nog eens een concert bij te wonen.

Na Red Rocks doorgeredennaar Denver, lekker door de stad gelopen, heerlijk gegeten op een dakterras van een mexicaans restaurent alwaar je een prachtige zonsondergang kon zien boven de Rocky Mountains....beetje jammer dat het opeens heel erg bewolkt werd rond de tijd dat de zon onderging.

S'morgens vroeg opgestaan en een lange rit (600 km, maar geen straf met de splinternieuwe Ford Mustang) naar Durango gemaakt, maar wat een mooie route dwars door de bergen en de natuur. Heel leuk stadje in western stijl. De volgende dag een treinreis gemaakt (21/2 uur heen en 2 1/2 uur terug) naar Silverton. Adembenemende natuur onderwerg alles in de herfstkleuren geweldig!!! Silverton is een klein western stadje nog echt in oude stijl met leuke winkels en restaurants. We hadden dan ook een strak blauwe hemel en veel zon heeeerlijk. Wel koud 12 gr.

Nu volgt detrip naar Monument Valley.

Zien graag julie reakties tegemoet en reisverslag+foto's wordt vervolgd.

Gr Peter & Jacqueline

Pa en Ma

We genieten van jullie verhalen omdat het zo herkenbaar is.

Je moet niet opzien tegen de afstanden, want alles in de usa is lang, ver etc.

Het rijden met die patserbak zal geen straf zijn, automaat, grote wegen links en rechts inhalen en een niet te grote snelheid. Heerlijk rustig.

Durango en Silverton echte leuke oude steden, waar je weer niet al te lang moet zijn.

Nu op weg naar Monument Valley, benieuwd of jullie ons schilderij nog ontdekken.

Verder een goede reis en veel plezier.

Pa Ma

Petra

Hey hallo vakantiegangers,

Het is echt lachen om die foto's te zien er is volgens mij in 10 jr niet veel veranderd. Het is zo herkenbaar en tegelijk zo leuk om weer te zien.

Super dat je mooi weer had in de trein, dan is de natuur op zijn mooist en komen de kleuren zo mooi uit. Vonden jullie het niet bijzonder om die huizen daar te zien, als je dan een pak melk moet gaan halen......

Nu naar Monument Valley, oppassen voor de beren daar hoor, er zijn inmiddels al heel wat toeristen als diner geëindigd ;-)

Jullie weten het toch?? Hard praten en geen eten laten liggen en vooral lekker veel lopen daar.

Genieten maar.......

Karin

Wat klinkt dat allemaal geweldig. Wel een beetje jammer zeker dat je niet lekker in een SUV rijdt :-). Beetje behelpen met deze wagen, maar goed, daar moeten jullie je maar overheen zetten!

Pa, ma, Steef, Gibson en Petra

Hoi vrije vogels,

We hebben vanavond veel over jullie gesproken en zelf alle vakanties opgehaald en ook MV.
Hebben jullie ook nog naar de plaatselijke radiozender geluisterd naar het gezang van de Indianen, erg apart...

Pa vraagt hoe de tour geweest, we hebben al uitgelegd dat je daar al iets over geschreven hebt maar ja je kent hem ;-)

Ma wil weten of jullie ook de Mexican hat gezien hebben??

Steef zegt alleen maar dat jullie vakantie al opschiet!!!

Oma Dit doet jullie de groetjes en vond het fijn dat Jacq gebeld heeft.

Kortom briljante vragen uit Nederland......

Genieten jullie ook zo van het donker in de nacht het is daar zo donker dat je de sterren mooi ziet. Dat zie je bij ons niet.

Ach denk maar zo we reizen in gedachten met jullie mee.

De groetjes van ons vieren en ith!!!!