peterjacqueline.reismee.nl

durango2+MONUMENT VALLEY

Hoi Allemaal

We zullen proberen zoveel mogelijk de briljante vragen te beantwoorden. Bedankt weer voor alle reakties.

Durango was ons zo goed bevallen, dat we er nog een ochtend hebben aangeplakt. We zaten zo heerlijk in het zonnetje en er kwam een westernparade voorbij dus reden genoeg on nog even van dit leuke stadje te genieten. Zie ook de toegevoegde foto's.

Maar goed afscheid nemen hoort erbij dus op weg naar Monument Valley. Een afstand van ongeveer 260 mile door weer een prachtig gebied en lekker met het dakje open gereden. Zo'n luxe!!!!

Rond een uurtje of 2 waren we op de plaats van bestemming, wat is dit prachtig als je aan komt rijden. Na enige discussie tussen de 2 geliefden toch besloten om een prive tour te bespreken van 4 uur met een gids voor de volgende dag. Daarna gegeten en op de zonsondergang gewacht. Adembenemend was dit. Na dit gebeuren terug naar ons hotel in Kayenta. City of City's! Geen moer te doen en er wordt hier geen alcohol geschonken, trouwensnergens in het reservaat. Heel apart en dan is de wijn niet te drinken!

De volgende dag op ons gemak terug gereden naar MV voor 4 uren rijden, kijken, al luisterend en veel vragen stellend aan Shane (48jr, 6 kinderen en 26 jaar getrouwd), door het prachtige gebied.

De gids wist erg veel te vertellen over de Navajo's (spreek uit als navaho's) en over alle monumenten. Zijn op plekken geweest waar jezelf met de auto niet kunt komen dus kortom in één woord fantastisch. Zijn later niet doorgereden naar Mexican Hat, wehadden honger en waren gezandstraald en hadden de radio op een andere zender staan.

Onze volgende bestemming is Seligman daarna door naar Grand Canyon voor weer nieuwe belevenissen. Wat een vakantie!!!!!

Wordt vervolgd.

Groetjes Peter en Jacqueline

Pa Ma

Er zijn natuurlijk zaken in de usa die niet zo geweldig zijn, maar het blijft het land van de grote verassingen en een geweldige natuur.

Hebben begrepen dat jullie inmiddels ook via de Route 66 door Seligman zijn gereden en ook bij de Barbier zijn binnen geweest.

Als het goed is zijn jullie inmidels aangeland bij de Grand Canyon, geniet er maar van.

Veel plezier nog verder.

Pa Ma